top of page

Zaujalo nás na Ekonews

Přinášíme vám tipy na texty z webu, který má v podtitulu "byznys a udržitelnost".

 

Klamou lidi jak prodejci předražených hrnců, říká o kampani Sázíme Česko šéf univerzitních lesů

Projekt Sázíme Česko vsadil na emotivní a nákladný marketing na sociálních sítích. K výsadbě stromků tím přitáhl tisíce lidí, kteří od Sázíme Česko nakoupili sazeničky po 69 korunách a jako dobrovolníci je zdarma sází v holinách po kůrovci. Sázíme Česko slibovalo obnovu lesů v ČR a zpomalení klimatických změn, podle kritiků kampaně však jde spíš o tvrdý byznys a zelené lhaní.


Více si přečtěte zde.


Chtěla bych se dočkat doby, kdy bude trapné si koupit kytku z Afriky, říká pěstitelka

Když se Míla Hilgertová rozhodla vrátit život rodinnému statku po pradědečkovi ve Velkých Přílepech za severozápadním okrajem Prahy, pěstování květin bylo součástí projektu. Zkušenost s půdou měla z komunitní zahrady Kompot v nedalekých Středoklukách a květiny ji vždy lákaly. Před devíti lety, kdy zasadila první květiny k řezu, byla ve svém oboru spíše průkopnicí.


Více si přečtěte zde.


Češi ušetří na fotovoltaice kvůli zastaralému měření spotřeby méně než sousedi. Měnit se však nic nebude

Instalování solárních panelů se v Česku vyplatí méně než v jiných evropských zemích. Na vině je podle Solární asociace odlišný způsob měření a účtování vyrobené a spotřebované elektřiny. Ministerstvo upozorňuje na to, že by změna zbrzdila nástup chytrých elektroměrů a přinesla by větší poplatky pro lidi bez vlastního zdroje.


Více si přečtěte zde.


bottom of page