top of page

Vytváříme partnerství pro udržitelný rozvoj firem, říká manažerka Byznysu pro společnost

Co je platforma Byznys pro společnost? Jaká je její největší přidaná hodnota? Jakých chyb v komunikaci udržitelnosti se firmy dopouštějí nejčastěji? Hostem dalšího živého streamu projektu [ta] Udržitelnost byla Michala Prošková, manažerka Byznysu pro společnost zodpovědná za oblasti CSR a udržitelnosti.

 

Byznys pro společnost je největší odborná platforma pro sdílení principů odpovědného podnikání v České republice. Pomáhá velkým i menším firmám nastavovat a rozvíjet principy trvale udržitelného byznysu a společenské odpovědnosti firem. „Naším posláním je sdružovat firmy a vytvářet mezi nimi partnerství. Máme několik strategických cílů - udržitelný trh práce udržitelné komunity, udržitelná výroba, spotřeba a ochrana životní prostředí. S našimi firmami pracujeme i individuálně a připravujeme řešení a míru pro zvládnutí aktuálních výzev,“ říká Michala Prošková, která má v platformě na starosti oblast CSR a udržitelnosti od roku 2022.


Podle Proškové je největší přidanou hodnotou této platformy sdílení informací. „Zásadní je pro nás networking, vytváření partnerství a utváření dialogu. Naše členské firmy si chválí, že sdílíme know-how nejen odpovědných firem v rámci aliance, odborné veřejnosti a českých institucí, ale i od evropské sítě CSR Europe, která sdružuje evropské organizace zabývající se udržitelností a my jsme její součástí. CSR Europe pořádá různé workshopy, přednášky, fóra a našim členským firmám jsme schopní zprostředkovat výstupy nebo přímo zajistit účast na těchto akcích,“ vysvětluje.


Byznys pro společnost každoročně pořádá a uděluje ocenění udržitelného podnikání a odpovědného chování firem napříč všemi oblastmi nazvané TOP odpovědná firma. Prestižní ceny reprezentují v Česku unikátní rating velkých, středních i malých firem, který hodnotí a oceňuje strategie a aktivity v oblasti odpovědnosti a udržitelnosti. „Příjemně mě překvapilo, jak obsáhlý může být formulář ratingu. Už proto, aby byly všechny aktivity firmy správně pochopeny odbornou komisí. Některé firmy prezentací svých úspěchů, vizí a strategií věnovaly spoustu času, ” líčí Prošková.


„Mrzí mě, že spousta firem udržitelnost komunikuje jen prostřednictvím symbolů SDG's a nedává k tomu kontext, vysvětlení,“ stěžuje si Prošková a dodává, že téma udržitelnosti je nutné pochopit v její komplexnosti. Nejde jen o měření uhlíkové stopy a ochranu životního prostředí.

„Vše je nutné komunikovat směrem k veřejnosti v širších souvislostech a mluvit k obecenstvu srozumitelným jazykem. Udržitelnost je odpovědný růst ve všech oblastech a aspektech podnikání, ne jen v životním prostředí,“ „Vše je nutné komunikovat směrem k veřejnosti v širších souvislostech a mluvit k obecenstvu srozumitelným jazykem. Udržitelnost je odpovědný růst ve všech oblastech a aspektech podnikání, ne jen v životním prostředí,“ zdůrazňuje Prošková v debatě projektu [ta] Udržitelnost.


Jaké téma z oblasti CSR se podle Michaly Proškové málo zmiňuje? A jaká témata naopak nevidí ráda? Více si můžete poslechnout zde.

bottom of page