top of page

5 otázek pro … Milana Medka

Co přivedlo Milana Medka k tématu udržitelnosti? Má návod na to, jak se úspěšně vyhnout greenwashingu? I to bylo tématem ankety mezi Tvářemi udržitelnosti projektu [ta] Udržitelnost, které byl součástí i CSR manažer Kooperativy a výkonný ředitel Nadace Kooperativa, Milan Medek.

 

Co vás osobně přivedlo k tématu udržitelnosti?

Díky příležitosti vytvořit novou CSR strategii Kooperativy a nový tým jsme udržitelnost zařadili mezi naše strategické priority. Pro pojišťovnu jde o významné téma nejen z pohledu regulace, ale i díky tomu, že klimatická změna a její dopady bezprostředně ovlivňují náš byznys.


Jaký udržitelný projekt vás v poslední době nejvíce zaujal?

Osobně mám rád obchod Freshlabels a značky, které nabízí.

Jak ještě více podpořit zájem o téma udržitelnosti v běžné populaci?

Mladá generace má myslím svoje hodnoty nastaveny tak, že udržitelnost je pro ně docela přirozená. Starší generaci je potřeba vysvětlit, že udržitelnost může být výhodná pro planetu i pro toho, kdo se chová udržitelně.

O jaké oblasti v souvislosti s tématem udržitelnosti se podle vás stále hovoří málo?

Jednou z oblastí, která se dotýká každého, je provoz aut. Téma elektromobility nebylo u nás moc dobře uchopeno a podpora alternativních způsobů dopravy je velice nízká.


Máte návod na to, jak se úspěšně vyhnout greenwashingu?

Méně mluvit a víc konat. Velké firmy musí udržitelnost promítnout do celkové strategie. Ono se pak snadno ukáže, jestli jde o řešení namalované na zeleno.


Milan Medek je absolventem Vysoké školy ekonomické v Praze. V uplynulých 25 letech působil v manažerských pozicích v oblasti marketingu, do roku 2016 byl ředitelem marketingu v Kooperativě. Pracoval jako marketingový poradce pro firemní klienty a vyučoval marketing a CSR na vysokých školách. V současné době pracuje jako CSR manažer a ředitel Nadace v pojišťovně Kooperativa.

bottom of page