Výrobce oblíbených sušenek a krekrů Biopekárna Zemanka vydala svůj třetí Report udržitelnosti za rok 2022. Oproti předešlému roku využila Zemanka ve svých sušenkách třikrát více kávové sedliny, exportovala do 14 zemí Evropy a i přes energetickou krizi dokázala pokrýt více než 78 % spotřebované elektřiny z obnovitelných zdrojů. Celý informačně nabitý Report udržitelnosti zveřejnila firma na svém webu.
Udržitelnosti se Zemanka věnuje už od svého založení v roce 2006, ucelené reporty vydává od roku 2021 (za rok 2020), kdy i zveřejnila svoji první strategii udržitelnosti. Letos vydává svůj třetí report, ve kterém se zaměřuje na stěžejní témata. U dodavatelského řetězce dbá na kvalitu dodaných surovin a je jedničkou ve spotřebě nevyužitých surovin od partnerských provozů. Od mamacoffee, IKEA a Costa Coffee odebrala v loňském roce 350 kg kávové sedliny, od UGO 2 567 kg dužiny z ovoce a zeleniny a 285 kg mláta z Plzeňského Prazdroje. Z těchto surovin pekla cirkulární řadu sušenek a krekrů, které mohou zákazníci koupit například v sítích dm, Albert, či Kaufland.
Dalšími tématy, které Biopekárna ve svém reportu akcentuje je rozvoj bezobalových řešení, inspirace dalších podnikatelů a dobré sousedské vztahy na Sedlčansku, kde společnost sídlí. „Díky dlouhodobé spolupráci s MIWA můžeme pravidelně rozšiřovat nabídku našich produktů v bezobalovém řešení. Za loňský rok jsme tak ušetřili 314 kg folie a 314 kg papíru na obaly a etikety,” komentuje Aleš Kadleček, obchodní ředitel Biopekárny Zemanka.
Environmentální udržitelnost ale musí jít ruku v ruce také s ekonomickou udržitelností, a to se v Zemance pořád daří. „Mám radost, že i navzdory překážkám, kterým jsme všichni v minulém roku museli čelit, se nám podařilo dosáhnout nárůst obratu o 9,6 %. Ještě větší radost mám, že jsme nemuseli ustoupit z našich hodnot, což dokládá i report udržitelnosti,” bilancuje Aleš Kadleček, obchodní ředitel.
Celý report naleznete zde.
コメント