top of page

MONETA: Digitalizace snížila během posledních tří let spotřebu papíru o 194 tun

Elektronická podoba veškerých smluvních dokumentů, marketingových materiálů ale například i pokladních dokladů pomohla během uplynulých tří let snížit v Monetě spotřebu papíru o 56 procent. Toto množství odpovídá zhruba 194 tunám papíru. Absencí tisku se dramaticky snížila i měsíční spotřeba elektřiny, a to v průměru o 46 procent. Digitalizaci a s tím zrychlené smluvní procesy na pobočkách si chválí zákazníci i bankéři. Vyřazené tiskárny pak banka v rámci svého projektu MON HELP průběžně dává na dobročinné účely.

 

Přechod na digitalizaci umožnil v období mezi lety 2020 a 2023 snížit počet tištěných listů papíru měsíčně z 1,6 milionu na 700 tisíc. „Pro lepší představu, v roce 2020 bylo na spotřebu papíru měsíčně potřeba 20 vzrostlých stromů. V roce 2023 je to už pouhých 9 stromů,“ uvedla v této souvislosti ředitelka udržitelnosti a komunikace MONETA Money bank Zuzana Filipová. Celkem tak během uplynulých tří let banka ušetřila 194 tun papíru, což odpovídá průměrné váze nejtěžšího zvířete na Zemi, plejtváka obrovského. Pro zbylou nejnutnější papírovou administrativu pak MONETA začala používat výhradně ekologický carbon zero papír. „Díky tomu tak snižujeme dopad na životní prostředí o 1785 kilogramů oxidu uhličitého měsíčně,“ dodala Filipová.


Zavedené postupy výrazným způsobem snížily i náklady na elektrickou energii, jejíž průměrná měsíční spotřeba klesla během uplynulých tří let o 46 % ale také množství produkce CO2 související s tiskem, a to přibližně z 800 kilogramů na 400 kilogramů. Digitalizace navíc napomohla zredukovat počet používaných tiskáren na pobočkách, a to z 1455 na 448 zařízení. Vyřazené tiskárny putovaly v rámci projektu MON HELP na dobročinné účely: právě za tento projekt, který za pomoci smluvních neziskových organizací distribuuje lidem v nouzi vyřazený ale stále funkční majetek banky, získala MONETA vloni prestižní titul Zodpovědná banka roku 2022.


„Bezpapírovou“ Monetu vnímají pozitivně i samotní klienti banky. Ti oceňují především výrazné urychlení a zjednodušení procesů na pobočkách, a zároveň vítají elektronickou formu svých dokumentů: ty se jim ukládají do Internet Banky a Smart Banky. „Díky tomu se používání papírových forem dokumentů podařilo výrazně snížit. Poděkování za příspěvek k ochraně životního prostředí tedy patří i našim klientům“, dodala Zuzana Filipová.


Tiskovou zprávu naleznete zde.

コメント


bottom of page