Do roku 2027 budeme disponovat patnácti plně bateriovými modely, z toho jedenácti v Evropě, které mají potenciál oslovovat různé zákaznické cílové skupiny a zahrnují malé městské automobily, stejně jako velká SUV nebo užitkové vozy, říká generální ředitel Kia Czech Arnošt Barna. Zatímco některé automobilky sundávají nohu z plynu nebo rovnou šlapou na brzdu, jihokorejská KIA věří přechodu od spalovacích motorů k čistším pohonům. „Za posledních dvacet let jsme investovali miliardy eur do výzkumu a vývoje alternativních technologií pohonu, jakými jsou hybridní a plug-in hybridní jednotky, čistě bateriové vozy nebo vozy s vodíkovými palivovými články. Díky tomu jsme připraveni na různé scénáře vývoje legislativy i poptávky jak v Evropě, tak na ostatních kontinentech,“ říká Arnošt Barna v rozhovoru, který vznikl ve spolupráci s projektem [ta] Udržitelnost. Měnit se ale nebude jen pohonná jednotka, v autech bude mimo jiné také přibývat recyklovaných materiálů. Kia například spolupracuje s neziskovou organizací The Ocean Cleanup, které se podařilo z Velké tichomořské odpadkové skvrny odstranit již téměř půl milionu kilogramu plastů. „Ten už dnes využíváme pro výrobu vozidel s cílem navýšit podíl recyklace vlastní výroby na 20 procent,“ přibližuje další cesty k udržitelnost v pojetí korejské automobilky Barna.
Celý rozhovor, který vyšel na webu Týdeníku Euro, naleznete ZDE.

Comments