top of page

Barometr stravování, ale i plýtvání

Osvětou u nás i v zahraničí přispíváme k  boji proti obezitě a pomáháme lidem pěstovat zdravější stravovací návyky, říká Aneta Martišková, ředitelka vnějších vztahů a udržitelnosti společnosti Edenred, která se zaměřuje na poskytování zaměstnaneckých benefitů.

 

Na jaký projekt vaší společnosti z oblasti udržitelnosti jste obzvlášť hrdí a proč?

Jedním z našich nejzdařilejších dlouhodobých projektů je evropský Program FOOD. Hlavní náplní je takzvaný Barometr FOOD, který Edenred koordinuje v rámci 19 zemí Evropy, včetně Česka. U nás i v zahraničí tak pod záštitou Evropské komise přispíváme k  boji proti obezitě a pomáháme lidem pěstovat zdravější stravovací návyky. Barometr FOOD každoročně shromažďuje důležitá data týkající se stravování, stravovacích benefitů – ale také například boje proti plýtvání potravinami. Výsledky prezentujeme veřejnosti v rámci tiskové konference a navazující mediální komunikace, ve které zvedáme důležitá témata a propojujeme naše data s názory expertů. Tyto aktivity se těší velké pozornosti laické i odborné veřejnosti a my jsme rádi, že můžeme touto cestou přispívat k tolik potřebné osvětě. Podobným způsobem podporujeme také projekt Solíme méně, který funguje pod hlavičkou Ministerstva zdravotnictví a ve spolupráci s dalšími důležitými partnery, jako jsou například Hospodářské komora, Svaz obchodu a cestovního ruchu nebo Státní zdravotní ústav. Jeho cílem je ukázat rizika nadměrného solení u dětí a možnosti, jak sůl omezit. Podporujeme tak zdravější obědy pro děti ve školních jídelnách a restauracích.


Vidíte v zahraničí nějakou iniciativu z oblasti udržitelnosti, kterou byste ráda přinesla do českého prostředí?

Díky našemu zahraničnímu přesahu vidíme řadu trendů. V posledních letech mezi ně patří zejména nástup udržitelných řešení na poli personalistiky a zaměstnaneckých benefitů. S nástupem mladé generace a stále větší konkurencí na pracovním trhu se firmy snaží svým zaměstnancům nabízet benefity s přidanou hodnotou, a to především v podobě pozitivního dopadu na společnost a komunity. Poskytují tak například příležitost zapojit se do celofiremních dobrovolnických dnů nebo příspěvek na charitu dle vlastního výběru. To, že se zaměstnavatel zajímá o udržitelné postupy a poskytuje svým zaměstnancům možnosti a nástroje, jak smysluplně pomáhat, na trhu práce rozhodně nezůstává bez povšimnutí. Jako jeden z předních poskytovatelů benefitních řešení jsme proto rádi, že tento trend můžeme přinášet i do Česka – a pomáhat tak tuzemským firmám budovat svoji kulturu a značku společensky odpovědným způsobem.

Comments


bottom of page