Jak podpořit zájem o téma udržitelnosti v běžné populaci? A jaký projekt ho v poslední době nejvíce zaujal? I to byly otázky pro Karla Kotouna, senior manažera ze společnosti Accenture, v anketě mezi Tvářemi udržitelnosti projektu [ta] Udržitelnost.
Co vás osobně přivedlo k tématu udržitelnosti?
Udržitelnost se často vysvětluje pomocí těch nejděsivějších obrázků týkajících se mizících ostrovů, tajících ledovců, odumírajících korálů a nerovností žen v rozvojovém světě. Bohužel se ale pro diskusi nepoužívají data dostatečně srozumitelně. Proto je mým hlavním cílem toto napravit a komunikovat dopad společností za pomoci dat, tak aby pochopily své dopady a začaly efektivně jednat.
Jaký udržitelný projekt vás v poslední době nejvíce zaujal?
Využívání metody CRISPR pro úpravu genu rostlin, tak aby byly více odolné bez nutnosti využívání pesticidů.
Jak ještě více podpořit zájem o téma udržitelnosti v běžné populaci?
Je potřeba pochopit, že každý má jiný pohled na svět. Zároveň je nutno přestat "tlačit," že existuje jeden správný názor. Proto je nutné komunikovat udržitelnost směrem k veřejnosti hlavně jako efektivitu a ohleduplnost vůči každému z nás.
O jaké oblasti v souvislosti s tématem udržitelnosti se podle vás stále hovoří málo? Design produktů, tak aby byly lépe separovatelné a jejich díly lépe nahraditelné, a tím pak prodlužovali životnost výrobku samotného.
Máte návod na to, jak se úspěšně vyhnout greenwashingu?
Data, Data, Data a strukturovaný kvantifikovatelný reporting.
Karel Kotoun působí v české pobočce společnosti Accenture, kde jako senior manažer zodpovídá za strategii a optimalizaci prodeje skrze digitální kanály. V rámci finančních služeb se věnuje oblasti udržitelnosti a cirkulární ekonomice. Stojí také za realizací velkých strategických projektů v oblasti pojišťovnictví a bankovnictví v severní Africe, Asii a Evropě.
Comments